CloudSupport.dk

Serviceaftaler

CloudSupport kan tilbyde at supportere og administrere dele af, eller hele, jeres it-installation og tekniske it-anvendelse.
Vi kan, udover salg af konsulent ydelser på timebasis og på kontrakt, også tilbyde support og administration af jeres it anvendelse baseret på enkle serviceaftaler tilpasset jeres behov og ønsker.
Herunder gives en række eksempler på hvordan kundetilpassede servicepakker kan se ud:
Case 1:
Virksomheden har 8 ansatte, eget bruger udstyr, ingen servere og intet serverrum:

  • Der ydes support til virksomhedens brugere på telefon, mail og chat samt ved fjernovertagelse af brugerens PC og andet udstyr.
  • Virksomhedens mail, data, website og CRM ligger i “Skyen” på en Microsoft Office 365 løsning. Denne løsning administreres og supporteres af CloudSupport.
  • Print, scan og netværk i virksomheden supporteres og administreres af CloudSupport.

* Prisen er pr. medarbejder pr. måned DKK 495.- og aftales for minimum 12 måneder. Der er intet opstartsgebyr.
** Fejl på print, scan og netværk løses på timebasis, ligesom onsite support og support udover 30 minutter pr. bruger pr. måned faktureres til vores lave priser for bruger og klientudstyrs support.

Case 2:
Kunden er en selvstændig håndværksmester, som har behov for at kunne anvende mail, dele data med sine kunder og leverandører på nettet samt lettere support på udstyr og som bruger. Kunden har også behov for at have fakturering og regnskab liggende i “Skyen”:

  • Der ydes support til virksomhedens bruger på telefon, chat og ved fjernovertagelse af brugerens PC og printer som også supporteres under aftalen.
  • Virksomhedens mail, data og hjemmeside ligger i “Skyen” på en Microsoft Office 365 løsning. Denne løsning administreres og supporteres af CloudSupport.
  • Virksomhedens økonomi kører i Cloudproduktet, e-conomic. Løsningen drift-supporteres af CloudSupport. Det daglige omkring bogføring og fakturering håndterer kunden selv sammen med sin revisor, som også har online adgang.
  • Kunden passer selv sit udstyr, mens Cloudsupport supporterer Print, scan og netværk i virksomheden fsva. support og administration. Fejl på print, scan og netværk løses på timebasis.

* Prisen for denne enkeltmandsvirksomhed er DKK 395.- pr. måned og aftales for minimum 12 måneder. Der er intet opstartsgebyr.
** Fejl på print, scan og netværk løses på timebasis, ligesom onsite support og support udover 30 minutter pr. bruger pr. måned faktureres til vores lave priser for bruger og klientudstyrs support.

Case 3:
En selvejende institution i undervisningssektoren som har 46 ansatte, eget serverrum med 19 fysiske servere og et mindre antal virtuelle servere. Hertil anvender man en række CloudServices og har også kontrakter med aftaler om hostede løsninger på blandt andet et projektstyringsværktøj og og et par administrative systemer. De ansatte anvender Windows og Mac PC’er, og CloudSupport supporterer også institutionens telefoner og tablets på Android, Windows og Apple platformene.

  • Der ydes support til institutionens brugere på telefon, chat og ved fjernovertagelse af brugerens PC og mobiltelefoner. Onsite support, drift og evt. it-undervisning ligger udenfor aftalen.
  • Institutionens e-mail, fildata, databaser og en række driftsapplikationer ligger på kundens egne servere. Disse servere driftsovervåges af CloudSupport og der reageres 24/7 indenfor 30 minutter. I tilfælde af behov for arbejde med fejlrettelse sker dette med CloudSupports medarbejdere til vores lave timepriser, ( Se Priser ) eller ved tilkald af 3. parts leverandører på relevante dele af kundens aftaler.
  • Print, scan og trådløst netværk overvåges og administreres af CloudSupport.
  • Cloudsupport driver 3 web og 2 database servere for kunden på Amazons AWS platform. Løsningen driftsovervåges og der laves løbende mindre justeringer inden for aftalen.
  • Institutionen har i deres aftale også indlagt bruger- og gruppe administration i AD samt på 5-6 øvrige systemer, som kører på egne servere i hostede eller egentlige skyløsninger.
  • Der afholdes en månedlig gennemgang og evaluering af den leverede service. Dette møde foregår onsite eller remote bestemt af kundens ønske – mødet tager typisk 2-3 timer.

* Prisen er pr. medarbejder pr. måned DKK 1495.- incl. support og bruger administration. Der aftales for minimum 24 måneder.
Hertil betales pr. server i eget server rum pr. måned DKK 495.- for driftsovervågning, tilkald og igangsættelse af løsning ved driftsstop, og pr. server i skyløsningen ( Amazon, Azure, Rackspace eller lignende ) for driftsovervågning og tilkald 295.- pr. md. Der er intet opstartsgebyr, men omkostninger til licenser og abonnementer afholdes af kunden uden for aftalen.

* Priser er Excl. Moms