CloudSupport.dk

Trådløst netværk

CloudSupport sikrer at jeres trådløse netværk altid fungerer, så I kan drive skole, uddannelse og virksomhed.
Vi tilbyder, gratis og uforpligtende, at afdække jeres it-tekniske setup og jeres it-anvendelse – herunder også jeres trådløse netværk. Vi kommer efterfølgende med forslag til mulige tiltag for en billigere og mere hensigtsmæssig anvendelse af jeres trådløse netværk. Dette naturligvis med et brugervenligt og fag-effektivt fokus tilpasset jeres branches behov.
Vi drifter, supporterer og vedligeholder gerne jeres eksisterende trådløse og/eller kablede netværk, ligesom vi kan tilbyde implementering af færdige segmenterede løsninger til jeres egen efterfølgende drift, eller på en drifts- og support aftale med os, hvor I ikke behøver at tænke it-teknik, men alene it-anvendelse.
Følgende overvejelser er en del af et velfungerende it-netværk. Nedenstående er en række ikke tekniske overvejelser som trygt kan overlades til os, sådan at I kan lave skole, uddannelse og drive jeres virksomhed:

  • Stabilt udstyr på netværket. Vi arbejder primært med udstyr fra Cisco, HP og Aruba.
  • En stabil Internetforbindelse. Er som oftest enkelt at sikre og ikke et problem. Den fortsatte stabilitet og kapacitet sikres ved at måle, og dermed kende, anvendelsen af jeres netværk i takt med at brugsmønsteret ændrer sig og tiltager med de øgede brugerkrav til hastighed og tilgængelighed.
  • Platforms uafhængighed er vigtigt. Man skal kunne anvende og logge på netværket med alle typer udstyr, Windows PC’ere, Mac’s, tablets, telefoner på Android, iOS, Windows osv.
  • Effektiv og sikker brugerstyring stiller krav til den løsning I anvender til at logge jeres brugere på med. Vi arbejder med UNI-login, WAYF, LDAP, Microsoft og Linux Føderationsløsninger, og også gerne med manuelle processer, hvor brugere importeres fra text-filer eller regneark til databaser og webløsninger. I sidstnævnte tilfælde vil vi dog ofte søge og foreslå en bedre og mere tidsbesparende løsning.
  • Vi sikrer den rette adskillelse mellem jeres netværk ud fra jeres behov. Dette kan være adskillelse af undervisnings og administrative netværk i forhold til gæste- og elevnet, eller mellem virksomhedens administrative- samt kunde og gæstenet.
  • Den rette overvågning, support og reaktion ved fejl er et must, og vi kan tilbyde faste driftsaftaler, tilkald på timebasis eller støtte og sparring til jeres egne eller eksterne ressourcer, såfremt I foretrækker at drive jeres trådløse netværk uden en aftale om drift eller tilkald.

Kontakt os for en gratis gennemgang af jeres setup med udgangspunkt i jeres behov og ønsker. Og husk – vi er også til rådighed aften og weekend såfremt dette måtte passe jer bedst. Du ser hvordan du kontakter os nederst til venstre på siden her, eller ved at anvende kontaktformularen til højre.


Og husk!
Vi svarer altid indenfor max. 15 minutter såfremt du kontakter os via mail eller Skype – alle ugens dage mellem kl 8:00 og 22:00